Dag 1 - Zondag 11 juni

11 juni 2017 - Oceanside, California, Verenigde Staten

Hallo dan,

Het is allemaal gelukt, we hebben er een leuke eerste dag opzitten ;)

Vanmorgen zijn we om 5 uur vanuit Enschede naar Schiphol gereden, hebben Klaus (de auto) op lang parkeren gezet en voor 4 weken afscheid van hem genomen.

Proost!

Thuis al ingecheckt, dus hoefden alleen nog even de koffers te lozen, door de douane heen te sluipen en neer te ploffen: CafeCoco heeft lekkere bubbels.

Na een prima vlucht van zo'n ruim 10 uur, zijn we geland in Los Angeles. In verband met het erg slechte weer boven Canada zijn we vlak langs de Noordpool gevlogen en konden we zwaaien naar Santa Claus.

Op LAX duurde het ietsje langer voordat we buiten stonden, maar ja...na 10 uur duurt alles bijzonder lang, voordat je een sigaretje op kunt steken.

Met de shuttlebus zijn we naar de autoverhuur van Alamo gegaan- via hen doet Sunnycars hier zaken-  en hebben Ons Beest opgehaald. (Ideaal trouwens, wanneer er op het moment van aankomst geen perfecte bolide staat, gewoon ff wachten en de juiste komt zo uit de wasstraat voorrijden)

Ons beest

Met een muziekje op stand 10 - https://www.youtube.com/watch?v=MwPsA5psiS8 - zijn we vanuit L.A. gelijk naar Oceanside gereden. Gelukkig had Zoltán de tomtom snel door en hoefde ik er alleen maar naast te hangen en mee te zingen. Oceanside is geweldig leuk plaatsje aan de kust, zo'n 130 km ten zuiden van L.A.

Anderhalf uur later, onze koffers op de hotelkamer vd Holiday Inn gezet en gelijk even inkopen gaan doen bij de Walmart. De kinderfietsjes, vloerkleden, autobanden en crocs -sorry wanneer we iemand nu beledigen- hebben we links laten liggen en een mooi eigen survival-pakket samengesteld. Strandlakens, chips,koelboxje, water, wijntje, pleisters, zaklamp en zakmes (want je weet tenslotte maar nooit...oh god o gottogot)

Rockin' Baja Lobster

Vanavond heerlijk gegeten in Oceanside Harbour.

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g32815-  d550494-Reviews-Rockin_Baja_Oceanside_Harbor-  Oceanside_California.html

Het is hier nu 22 uur en wij gaan lekker op stok! Morgen een mooie rit naar Scottsdale voor de boeg ;)

Welterusten,

Zoltán en Simone

Ps. meerdere foto's zijn bijgevoegd aan het album