Dag 21 - Zaterdag 01 juli

1 juli 2017 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Hallo dan, goedemorgen,

Zometeen de herkansing!

Om half acht zijn we op de pier, want ons bootje vaart om 8.00 uur uit. De excursie duurt 4 uur.

Rough sea

Aangezien er ook vandaag "rough sea" op het bordje staat  aangekondigd, nemen we onze drugs weer opnieuw in.

Dit is maar goed ook, blijkt wat later...om een uurtje of half 10 hangen er al 12 mensen groen en geel op het achterdek overboord.

Leuke bootjes (+ otter als je goed kijkt)Ottertje

Otters bij de bootjes.

Navy seals

We worden uitgezwaaid door de zeeleeuwen ;)

Na 2 uur varen hebben we nog niks aan visjes gezien. De kapitein doet zijn best, zigzagt heen en weer op zo'n 21 km uit de kust...40 paar oogjes speuren de horizon af...maar de walvissen werken helaas niet mee.

Dan toch ineens een bultrugwalvis. De hele boot springt op, huppelt naar de klok van 10 uur (beetje links vh midden voor de leken onder ons ;) en jawel hoor: een staart van dat beest!

Staart van de walvis

Filmpje volgt zodra we betere wifi hebben

Helaas wordt er aangegeven dat de zee te ruig aan het worden is (damn) en dat we terug moeten gaan naar de veilige haven.

We ontvangen tegoedbonnen, heel netjes van ze. Bedoel, tegen natuur kan je niet vechten. Dus tja Baranyai...we zullen nog een keer terug moeten..heel rot!

Pancakes for breakfast

Eenmaal terug aan wal, zoeken we hetzelfde ontbijttentje op als gisteren. Even wat eten en warm worden.

Onze route was uitgestippeld om via de 1 de kust af te zakken, van noord naar zuid. Helaas is er aan de kust, net na Big Sur een brug ingestort. We zijn dus een stukje afgedaald, weer teruggereden en hebben daarna de snelweg genomen naar San Simeon.

Wat een schitterende kustlijn :           Panorama kustlijn

Op de 1 richting Big SurBrug op de 1

De 17 mile

Drive hadden we ook meegenomen, maar hoef je zeker niet te gaan doen...dit is mooier.

Via Paso Robles en Cambria, komen we aan in San Simeon., bij een Motel 6.

Oeps..wat valt dat tegen t.o.v. de 2 voorgenoemde plaatsen. Hebben we toch nog Merced kunnen overtreffen  (*#@$!-jammer)

Maar goed, we zitten droog en warm en kunnen lekker slapen vannacht.

Morgen op tijd uit de veren, want "ons beest" moet worden teruggebracht naar Los Angeles.

Welterusten allemaal, vanuit winderig San Simeon,

Zoltán en Simone