Dag 20 - Vrijdag 30 juni

30 juni 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Hallo dan,

Terwijl de koffie staat te pruttelen, kleed ik me snel wat aan en ga naar beneden om buiten een sigaretje te roken. Terwijl ik daar buiten op de tocht sta, schiet me er toch een onbehaagelijk "ohw wat ben ik ook een muts "gevoel door mijn lijf. Vandaag gaan we naar Monterey, walvisjes spotten vanaf een boot op open zee.

Dom, dom, domme doos...ik vertikte t zelf om in te pakken (zie reisverhaal nr 1) , had toch wat wintersportkleding mee moeten nemen!

Kiek m staan

Ik kom terug boven en daar staat die Baranyai al vrolijk in zijn thermo-ondergoed...inderdaad, hij wel ja.

Vandaag gaan we naar Monterey, zo'n 200 km verderop. Toegezongen door Dolly Parton, zijn we vlotjes San Francisco uit. Kojak had de carpoolstrook gevonden., hopelijk hebben we voldaan aan de voorschriften, 2 mensen in gebakkie en geen minimum van 3.

Ontbijten doen we straks wel in Monterey, bij Old Monterey Cafe. https://www.oldmonterey.org/biz/old-monterey-cafe , lekker tentje weer.

Aan de overkant snel nog even een werkelijk geweldig uitziend vest gescoord, dit bij gebrek aan zuidwesters. Prima hoor...we zijn er voor de visjes en niet voor mijn kledingkeuze van vandaag.

Het was de bedoeling om via Palo Alto te rijden, daar waar Google enzo gevestigd is, maar de Tomtom heeft ons omgegooid ivm file.

De walvis-tour hebben we ook van te voren geregeld. Er waren diverse aanbieders, maar het is Monterey Bay Whale Watch geworden.

Monterey Bay Whale Watch https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-  g32737-d1453236-Reviews-  Monterey_Bay_Whale_Watch-  Monterey_Monterey_County_California.html

Het is half 1, we halen de kaartjes op en worden gewaarschuwd voor "Rough Sea" vandaag.

Er staat daar een bak vol pilletjes tegen zeeziekte, dus die nemen we mee. Je mag er per persoon 2 in de 24 uur, dus we besluiten ivm die ruige zee, er gelijk maar 2 te nemen.  De boot vertrekt over zo'n 20 minuten.

De drugs

Kapitein, kom maar op, wij zijn er klaar voor!

Wij nog even een peukie roken aan het begin vd pier, komen we terug : alles is afgelast. Kapitein Haak heeft contact gehad met de kust en iedere andere kapitein (en andere touroperators) , het is te ruw en gevaarlijk.

Nondejuu zeg, wat jammer! Zitten we daar....het heel warm te hebben in alle kleding...en inmiddels gewoon stoned van die tabletten..whaaahaaaa tuurlk, lekker hoor ;)

Er mag ook ff niks nu, nie autorijden nie...nie alcohol drinken nie (ivm dan vandaag bezoeken van mooie wijngaarden + wine tasting)...

Stoned

Dan maar naar de dichtstbijzijnde Starbucks  voor koffie en water, want t spul moet lijf uit.

Een tweetal uren later kunnen we naar het hotel, want vanaf 3 uur kunnen we pas inchecken.

Inn by the Bay

We verblijven vannacht in The Inn By the Bay in Monterey. Helemaal leuk hier en vlakbij het centrum.http://www.innbythebaymonterey.com/

Morgenochtend om 8 uur gaan we in de herkansing voor de walvisjes-tocht. Het is hier nu negen uur in de avond, als t goed is 9 uren vroeger dan bij jullie.

Lekker sloom hier aan t zijn en vannacht eens ff een heerlijk lang nachtje slapen.

Welterusten,

Zoltán en Simone

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade