Dag 19 - Donderdag 29 juni

29 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Goodmorning San Francisco, rise & shine ;)

T is bewolkt en het miezert een beetje, maar dat schijnt hier heel normaal te zijn ‘s ochtends.

We ontbijten in een lokaal tentje, waar het erg druk is. Na ongeveer een kwartiertje wachten, krijgen we een tafeltje.

De eerste garnalen van vandaag...bij t ontbijt

De 1e 6 garnalen worden door Baranyai alweer naar binnen gewerkt.

We stappen daarna de auto in en gaan een beetje toeren door de straten. (lees: Kojak leeft zich uit, en ik hou me goed vast) Wat een absurd steile hellingen hier. https://www.youtube.com/watch?v=qrF0eWIRPzk

Lombard street

Uiteraard wordt ook Lombard street  meegenomen. https://www.youtube.com/watch?v=Lr1Egr3PV2s

Hoe het allemaal zit met het betalen van tol, zoeken we vanavond wel uit… The Golden Gate is aan de beurt.Over de Golden Gate

We gaan naar de diverse uitkijkpunten. Bij het eerste punt weinig te zien nog, behalve hordes mensen.

Stukken beter vanaf deze kantHelaas is de brug nog dik in de mist gehuld

Bij de andere punten, gaat t beter gelukkig. Bij de brug

Heel leuk om hier te zijn geweest.

Terug langs de Painted Ladies , welke op ieder “Must See lijstje” staan.

Painted Ladies We wurmen ons tussen een schoolklas op  dagtrip, en schieten een paar foto’s.

Eerlijk gezegd, niks bijzonders nu we t gezien  hebben.

San Francisco heeft zoveel mooie Victoriaanse huizen, dat dit er echt niet bovenuit steekt.

Het beest parkeren we weer bij het hotel. Na een uurtje hangen, pakken we de bus naar Fishermans Wharf. Een ritje met de bekende Cable Cars staat op het programma.

Ritje met de Cable CarCable Car

Koffie voor Kippie

We kopen een kaartje en gaan mee tot het eindpunt ergens in de stad. Heerlijk hoor, een beetje zwerven en slenteren door een nieuwe stad. Nog even de Macy’s geplunderd en een bakkie gescoord.

Ik wil nieDan helaas...komt ‘t...ik moet eraan geloven… Een jaar geleden, met mijn dronken hoofd, heb ik een belofte gedaan: ik zal een garnaal eten. (voor diegenen die mij niet kennen: ik lust niks wat zwemt, vliegt, kruipt of enigzins uit het water komt) En die Baranyai is er juist gek op. http://www.bubbagump.com/locations/san-francisco/?utm_source=Yext&utm_medium=website&utm_campaign=Yext

Megadruk hier, en stinken naar vis...maar een walhalla voor de liefhebbers van garnalen.

Blije BaranyaiZie je die garnaal?

Ik met een garnaal op mijn bord. Zoek de verschillen!

Dat rotjong heeft geen meelij en gaat de boel nog  filmen ook, tranen biggelen over mijn wangen….brrr.  (Het filmpje komt NIET op youtube, jij idioot!)

Met dat garnaaltje nog glibberend halverwege mijn keel en maag, stappen we om 18.30 uur op de boot naar Alcatraz.  De kaartjes al 3 maanden van tevoren gekocht, want de excursie zit heel snel vol.

Alcatraz vanaf de boot

Heel enthousiast gaan we buiten op de boot zitten..whahaha, yep, ijzig koud, snel naar binnen dus.

Op The Rock aangekomen, lopen we met een gids mee. We doen de audio-toer, die ons de hele gevangenis mee doorneemt. 2 tips

• druk tegelijk op het knopje “play” (voordat je elkaar alweer verbaasd aan staat te gapen)
  • kies gerust de Engelse versie ipv Nederlandse.

De boefjes

Heel indrukwekkend en gaaf om op deze manier te zien,  waar het geboefte werd vastgehouden

Om 21 uur zijn we weer op het vaste land. We lopen naar de bus die ons weer thuis kan brengen, maar we zijn moe, hebben t koud en waaien bijna weg. Het enige wat we willen is een warme douche en een bed…goddank komt er een taxi langs en binnen 15 min zijn we in het hotel.

De stad doorkruist

Volgens mij is het ons gelukt om de stad aardig te verkennen ;)

Morgen gaat onze reis verder naar Monterey, we gaan Walvissen spotten ;)

Welterusten vanuit een hele gave stad,

Zoltán en Simone

1. Zefanja:
    1 juli 2017
    oogjes dicht en gewoon doorslikken! ... ik wil het filmpje uiteraard wel zien