Dag 18 - Woensdag 28 juni

28 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Shabby goedemorgen,

Prima geslapen, maar de hoogste tijd om Merced achter ons te laten.

Schoon en frisjes stappen we in de auto, de uitdragerij erin gepropt, op naar San Francisco vandaag ;)

Even koffie halen voor onderweg en het eerste adres van vandaag wordt Patterson.

Daar een leuk eettentje gevonden, Mil's Bar & grill. De verhalen van vroeger, met het enthousiasme van Patty krijgen we erbij, gezellig!  Patty from Patterson

Via de 130 rijden we binnendoor verder naar Mount Hamilton...vlgs mij hebben we die hele berg gemist, maar ach, Verstappen hier heeft zich uitgeleefd. https://www.youtube.com/watch?v=p_hCinnYAPQ

Ze hadden er wel leuke brieven bussen...Leuke brievenbussen

No shooting Bijzondere borden...

Breaking Bad

Camper uit Breaking  Bad...

Via San Jose rijden we door naar San Francisco.                                                                                           Frisco

We komen aan bij het hotel, - http://www.coventrymotorinn.com/ , kunnen de auto daar gelijk in garage zetten, gooien de koffers op de kamer vh hotel en gaan op verkenning. Het hotel ligt mooi centraal aan Lombard street.

Wacht, ho stop, das niet helemaal waar : we trekken eerst een lange broek aan,  sokken, 3 truien, een vest en ook de slippers worden omgeruild voor schoenen. Het is mooi weer, maar koud koud koud!

Ideaal reizen hier trouwens, heel veel bussen en met een kaartje van $2,50 kan je je 4 uur lang uitleven.

Fishermans Wharf

Met de bus gaan we naar Fishermans Wharf, lopen daar een stuk en  zijn op zoek naar pier 39.

Daar liggen ze hoor, bij pier 39

Daar ligt t zooitje te bakken

Clam Chowder...de 1e

Al zeker een jaar staat er "Clam Chowder" op het verlanglijstje van Baranyai. Hij was lekker, en t was ook de 1e van vele de komende dagen.

Het was tijde om een ander gedeelte op te gaan zoeken. Chinatown gaan we naartoe. Je kunt je inderdaad ook niet vergissen, je weet t zodra je er bent.

De lokale band

Gezellig muziekje erbij.

ChinatownOok chinatown

Terug met de bus naar het hotel en 's avonds zijn we naar Chestnut-street gegaan. De wijn en margarita smaken weer goed, bij een mexicaans tentje.

Morgen verder met ons toeristische rondje, want 1 ding is zeker: die Golden Gate moet beter te zien zijn dan dit :

Dit is hem...echt waar

Plattegrond SF

Alleen het "roze gedeelte" hebben we nog maar gehad, dus wordt een druk dagje morgen ;)

Welterusten weer,

Zoltán en Simone

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen:
    29 juni 2017
    Wat gaaf zeg!
  2. Henriette:
    29 juni 2017
    Zo, weer even helemaal bij gelezen! Wat een super gave belevenis maken jullie er van! Zo leuk om jullie verhalen te lezen en super stoer dat jullie dat hele eind gesjouwd hebben Prachtige foto' s en video's heeft het iig opgeleverd! Veel plezier nog daar!
  3. Heike Behl:
    30 juni 2017
    Wat leuk zeg...dit blog! Jullie maken genoeg leuke dingen mee, heerlijk genieten samen! X