Dag 17 - Dinsdag 27 juni

28 juni 2017 - Merced, California, Verenigde Staten

Goedemorgen vanuit Dunlap,

We worden gewekt door de vogeltjes...en ja, oke...de koffie en wafels die beneden voor ons klaarstaan.

Op weg naar Kings Canyon

Vandaag zo’n 220 km voor de boeg. We nemen trouwens vaak ook de kortste routes, die zijn idd zeker niet de snelste, vaak wel t mooiste.

We zijn er geweest Na ons naam op de muur vereeuwigd te hebben, gaan we weer op  pad. Onontdekte plaatsen bezoeken, de weide wereld in, de Marco  Polo’s van deze tijd uithangen. Ofwel: daar waar menig toerist  geweest is, wij gaan naar Sequoia & Kings Canyon ;)  https://www.nps.gov/seki/index.htm

Na een klein uurtje rijden in het mooie bos, vragen we onszelf af, of we al zo’n ding hebben gezien?! Bedoel, wat hier allemaal staat is groot.

Knuffel

Dan rijden we een hoekje om en ja zeg, dat moet wel een sequoia zijn! Wat een monsters zijn dit dan...

Je mag helemaal niet over t hekje heen Baranyai

We zijn natuurlijk op zoek naar General Sherman, de grootste boom ter wereld. Zowaar zagen we door de bomen, het bos en dus ook de Generaal.

Wat issie hoog https://www.nps.gov/seki/learn/historyculture/gfgst.htm

Daarna nog even door de bekende Tunnel Log Door Tunnel log

Gisterenavond hadden we een hotelletje uitgezocht in Merced. Door het adres niet helemaal in te voeren in onze Tomtom, kregen we t een beetje benauwd. Komen we me daar ergens in de achterbuurten van Merced, met als beste optie een vervallen schuur.

Dan eerst maar effies boodschappen doen, het bier en de wijn is op. (later nog de halve stad rondgereden voor een kurkentrekker, mijne was afgebroken, hotel had er geen, mexicaan aan overkant ook niet en truc van internet lukte niet. # dusjesnapttwelpaniekbrakaluitaanallekanten

Gelukkig kwamen we, na invoeren complete adres, uiteindelijk aan bij de Merced Inn.

Het adres, of de eigen website, voegen we maar niet toe. T is er eentje om over te slaan. Of je moet avontuurlijk zijn ingesteld  en houden van “shabby dingetjes”. Het had een zwembad, dus daar maar ff ons fruit vd dag gegeten, gekocht bij een standje langs de weg.

De Starbucks aan de overkant is prima, heerlijk buiten op t terras gezeten en eindelijk weer wat op het blog kunnen zetten.

Morgen naar San Francisco, wat hebben we daar weer zin in! Heerlijk 2 dagen rond slenteren en alles maar eens bekijken, beleven en meemaken.

Welterusten,

Zoltán en Simone