Joehoe..nog maar 16 dagen

26 mei 2017

Hallo dan,

Bijna is het zover... nog maar 16 dagen aftellen en ons reisavontuur kan gaan beginnen!

De aftel-appVan 11 juni tot 10 juli gaan wij saampies Amerika onveilig maken en daar grofweg zo'n 4800 km afleggen.

253 dagen geleden zijn we begonnen met het plannen van onze reis. Dit werd ook heel handig bijgehouden door een "aftel-app" op het mobieltje. (Blijft niet alle 253 dagen even leuk, dus bedenk je, voordat je eraan begint)

Nu, zoveel dagen later, heeft ons avontuur aardig vorm gekregen,en heeft menig leuk reisblog / forum/ reisverhaal / youtube-filmpje en Facebook-pagina daar flink aan bijgedragen.
Onze reis is inmiddels ook met 10 dagen uitgebreid.... de route is hier en daar wat vergroot, dagen extra in mooie steden, leuke plaatsjes erbij, excursies van Whale-Watching in Monterey tot paardrijden in het Wilde Westen (lees: op een paard zitten achter een gids aan in Monument Valley) zijn erbij gekomen, hier en daar wat gave trails om te rijden en te lopen, tot een paar dagen Hawaii met de kont in het zand enz enz.

Oftwel : We hebben er erg veel zin in (nog zacht uitgedrukt) en nemen jullie graag mee op reis!

Vanaf het begin stond al vast: Kippie ...Wij gaan wel met een Mustang cabrio, niks geen Daffy Duck-mobiel". Het mooie beestje hebben we gehuurd bij Sunny Cars, omdat we daar goede ervaringen mee hebben. Niks geen moeilijk gedoe of kleine lettertjes en een prima prijs.

Graag gaan wij op reis met een soort van "we zien het wel"- mentaliteit. Wat humor en geld bij ons, niemand maakt ons wat. Daar waar iedereen rechtsaf slaat, slaan wij weleens linksaf en komen daardoor vaak op de leukste plekken, overnachten we in verdacht foute motelletjes tot luxe hotels en maken we weer vanalles mee.

Toch hebben we dit keer een aantal zaken van tevoren geregeld en diverse hotels al gereserveerd. O.a. bij Yosemite National Park (dit worden trouwens nog 2 avontuurlijke nachten, gezien de recensies op Tripadvisor ;) en in Grand Canyon Village, is alles maanden van tevoren al volgeboekt.   http://www.tripadvisor.nl/ Hotel_Review-g32340-d113555-Reviews-Cedar_Lodge-El_Portal_California.html

Verder zijn wij eigenlijk altijd wel klaar om op reis te gaan, maar dit keer vergt het iets meer voorbereiding.
Om o.a. in Yosemite en Zion een stukkie te lopen, dient er wel iets aan (vooral mijn) conditie te worden gedaan.

De afgelopen weken struinen we nu regelmatig een aantal km in de rondte, door de bossen van Enschede. Goede stappers en rugzakken zijn aangeschaft, dus "Angels Landing, here we come".    http://www.youtube.com/watch?v=4CIN-N5cNwk

Onze verslagen zullen vast vol komen te zitten met de bekende toeristische verhalen & beelden, (welke wij inmiddels ook honderden keren voorbij hebben zien komen) maar we hopen dat jullie met veel plezier mee zullen gaan genieten.

Een routekaart is nog in de maak, maar zal bijgevoegd worden zodra we het voor elkaar hebben!

Tot later,

Zoltán en Simone

1. Thea:
    26 mei 2017
    Supertof !! Jullie hebben het verdient Ben zeer benieuwd naar de foto's en verhalen
  2. Bart:
    27 mei 2017
    Leuk hoor! Ga jullie op de voet volgen:-)
  3. Yvonne Molenaar:
    27 mei 2017
    Nu al heerlijk om te lezen en de voorpret mee te beleven. Ik heb me aangemeld voor de mailing zodat ik jullie avontuur meteen kan volgen. Alvast heel veel plezier en geniet ervan! Groetjes Yvonne
  4. Paulien:
    27 mei 2017
    Wat leuk, ik wil jullie graag volgen !
  5. Peter:
    27 mei 2017
    Alvast veel plezier gewenst. Ga jullie zeker volgen.
  6. Nannette:
    28 mei 2017
    Fantastisch vooruitzicht! Ga jullie met veel plezier volgen! Liefs Nannette
  7. Monique:
    28 mei 2017
    Geweldig om te lezen. Ga jullie zeker volgen. Ik wens jullie alvast heel veel reis plezier.
  8. Annemieke:
    29 mei 2017
    Wij gaan in oktober dus ik volg jullie graag! Alvast een hele fijne vakantie gewenst!
  9. Patries:
    29 mei 2017
    Leuk dit, benieuwd naar jullie avonturen
  10. Cindy:
    29 mei 2017
    Wat leuk om dit zo te lezen. Ik ga jullie reis verhalen zeker volgen en wacht met spanning de ongecensureerde foto's af
  11. Dominique Den Baes:
    29 mei 2017
    Wens je veel reisplezier en kijk ernaar uit van blogs en ontdekkingen .. foto's tekst bijvoegen.... ben dove vrouw hou van reizen... goede reis voor straks bijna en wow....
  12. Joyce aka nichtje J:
    31 mei 2017
    Geniet er vooral van! Ik gluur ook mee! x nichtje J
  13. Nichtje S:
    1 juni 2017