Dag 14 - Zaterdag 24 juni

24 juni 2017 - El Portal, Verenigde Staten

Rise and shine,

Morning Bridgeport

De koffie staat te pruttelen, gordijnen gaan open,het is weer tijd voor een mooie dag ;)

We zijn klaar voor vertrek. De auto / ons beest gaat ff door de wasstraat aan de overkant en we gaan naar Twin Lakes https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g32110-d7297768-Reviews-Twin_Lakes_Resort-Bridgeport_California.html

Het kapje gaat eraf, de sjon op ons kop, de Bee Gees (nee, dit keer geen UB40) gillen door de speakers…

Roadies  Goedemorgen dan!

Joe heeft gisteren niet gelogen, Twin Lakes is een mooie plek….vooral wanneer je wilt vissen of roeien. Juist ja ;)

Sonora Pass

Sonora is onze eerstvolgende halte, via de 108 komen we daar.

Nou schijnt de Tioga-Pass het mooiste te zijn, maar dat ding is nog afgesloten.  In ieder geval zijn we van deze route alweer aardig onder de indruk.

Tegen t einde vd pass krijgen we honger (echt waar, hoe kan t?) en stoppen bij de Strawberry Inn.     http://www.thestrawberryinn.com/

Tijd nu om heule heule belangrijke inkopen te gaan doen.De Walmart in Sonora hebben we snel gevonden. Bearspray

En ik ben ook geslaagd...heb namelijk een lullig flesje “Insect Repellent” gekocht...pfuh, dat houdt de beren vast ook wel op afstand.

Morgen gaat het namelijk gebeuren : de Panorama Trail in Yosemite is aan de beurt. https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g61000-d3384210-Reviews-Panorama_Trail-Yosemite_National_Park_California.html

Aangekomen in ons stulpje van vannacht, Cedar Lodge, vragen we ons toch echt af waar al die slechte recensies vandaan komen.

Cedar Lodge vanaf balkon

De kamer + badkamer zijn schoon en groot. Het balkon met uitzicht is prima. Iedereen is vriendelijk en het hotel ligt een kwartier rijden van ingang van Yosemite.

Ons hotel voor vannacht

Oke oke… ja, internet moet je wat voor betalen en is niet snel. De inrichting stamt uit de tijd van mijn overgrootmoeder, maar retro komt weer  helemaal in.

Het eten in de snackbar is niet bijzonder...maar met wat wij gegeten hebben in de afgelopen 2 weken, kunnen we prima vooruit.

Terrasje aan t water

Het terras aan de overkant vd straat kan ietsje opgeknapt worden,  (mede veroorzaakt door erg hoge waterstand) maar je zit er wel met  de voetjes lekker in het koude water.

Verder hangen er hier en daar regels over “Hoe om te gaan met beren” , er lopen er namelijk 500 van in Yosemite. Ze worden ook hier gesignaleerd, dus hou de spray maar in de buurt Zoltán, staat er straks 1 voor de deur.  Grote oplet!

Heel veel zin in morgen,

Welterusten,

Zoltán en Simone