Dag 8 - Zondag 18 juni

18 juni 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Hallo dan,

Na ons ontbijt in het hotel, zijn we om 9 uur vertrokken naar Lower Antelope Canyon. Bij Kens- tours -  http://lowerantelope.com/ - hadden we gelukkig al een reservering gemaakt, want hordes mensen staan in de rij voor de tour.

Lower Antelope CanyonThe waves

Wat mooi is dit ook weer... geloof we zeker wel 100  foto's hebben gemaakt (you can't go wrong) en onze  gids heeft meegeholpen om de mooiste plaatjes te  schieten.

Gids met stuipjes, daar bij Antelope Canyon   Sean, onze gids

Op hoeveel "oehs en aahhs" zitten we al? Het houdt nog niet op voor vandaag, Horseshoe Bend gaat bekeken worden. Het is een stukje lopen (goed te doen voor mensen met een normale conditie) , maar het uitzicht maakt alles weer goed!

Bij Horseshoe Bend Dit is 'm  https://horseshoebend.com/#

Even zitten...hijgend aan t bijkomen ;)

We rijden daarna verder over de 89A (deze weg schijnt mooier te zijn dan de 89) naar Springdale. Heel mooi idd en makkelijk om te rijden, we hoeven na 175 km pas een keertje linksaf te slaan.

Zionwezijner

Het is gelukt, Zion gevonden ;)

Via de East-entrance het park binnen gekomen en gelijk bevindt zich daar de Canyon Overlook. Een korte trail van ongeveer 1,6 km.                     Slingerend door het park

Canyon Overlook Zionhttps://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g143057-d208378-Reviews-Canyon_Overlook_Trail-Zion_National_Park_Utah.html

We rijden door naar Springdale, 10 minuten verderop, en daar staat ons hotel     The Bumbleberry  Inn                 Heerlijk stekkie    https://www.bumbleberry.com/    Leuk plaatsje en het hotel is echt een aanrader!

We plonsen even in het zwembad en gaan eten bij het bijbehorende Wildcat Willies

Pool with a view    Wildcat Willies

De plannen worden verfijnd voor de volgende ochtend...heel vervelend weer...

Tjah...

Boekjes, Zion-info en Google er nog even bij gepakt. De boekjes die je in de parken krijgt, vermelden ook altijd heel fijn welke dieren / beesten / ander gespuis er zich in dat park bevinden. Nu ik nog aan het bijkomen ben van een Tarantula-afbeelding, worden we toch gewaarschuwd voor deze (op het oog) lieve diertjes:

Chipmunk

De Chipmunk. Net nog vrolijk gefotografeerd bij de Canyon Overlook.

"Please do not invite or feed the persistent chipmunks to avoid bites, torn clothing, and the hostile takeover of your backpack"

Whahaha, humor dit, zie t ook al helemaal gebeuren Baranyai ...Chipmunk met je rugzakkie!

Wekker staat op 6 uur, meteen na het ontbijt is "Angels Landing" namelijk aan de beurt. http://www.zionnational-park.com/zion-angels-landing-trail.htm

Goodnight & sleep tight,

Zoltán en Simone

1. Sylvia:
    19 juni 2017
    Jullie hebben Zion gevonden! Mooi he!
    Neem een mooie steen mee voor onze Zion, zal hij leuk vinden.
  2. Nannette:
    20 juni 2017
    Bijzonder allemaal hoor. Erg leuk om te lezen. Hilarisch hoe je sommige dingen omschrijft. Ik stel voor dat als jullie terug zijn, je ook een blog bij gaat houden van jullie dagelijkse leven.. Succes verzekerd! Geniet enorm van alles wat jullie nog gaan beleven. Lieve groeten!