Dag 6 - Vrijdag 16 juni

16 juni 2017 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Goedemorgen dan,

Het is hier 6 uur in de ochtend en wij zijn klaarwakker. Honger hebben we nog niet, dus 2 x koffie voldoet.

Even douchen, onszelf met factortje 30 ingesmeerd...want het kappie gaat naar beneden… spullen pakken en gaan met die Mustang.

Nog even jacht gemaakt naar de ijsblokjes-automaat om een paar hersluitbare plastic zakken te vullen voor onze koelbox.

Mooie route weer gereden door het park, naar Desert Watchtower bij de East- Entrance/ exit.

Geen hond op de weg (wie rijdt  hier nou op dit debiele uur?!) en als 2 enthousiaste toeristen als eerste bij de uitkijktoren.

Desert view watchtower

Inmiddels toch honger en onszelf neergegooid bij Denny’s. Op wat voor manier wil je je eitjes hebben? Wil je er zelfs een steak bij? Kan allemaal  https://www.dennys.com/food/

Om half 2  ‘s middags komen we aan bij ons hotel The View.

Op t terras van hotel The View

Nou, kan je vertellen dat we gewoon lamgeslagen waren…

stil…

zucht...

nog steeds stil...

Fantastisch hoor, voor eeuwig verpest en verwend door dit magnifieke uitzicht

Plaatje vanaf t balkon

17 uur, tijd om ons cowboy-tenue aan te trekken, want we gaan paardrijden in Monument Valley. Het is lekker warm, zo‘n 35 graden - voelt als 50 met spijkerbroek en laarzen-  en rijden naar Roy Black ‘s horses. https://www.royblackguidedtours.com/

Apache

Allebei krijgen we een beginners-paard onder onze kont (Apache en Trotwalker) en gaan in draf achter onze gids Jeremy aan. Met Trotwalker

Paardje rijden in Monument Valley

Wat is dit een gave ervaring, om op 2 pk door de woestijn scheuren !

Gaar en voldaan, met een grote smile op ons kop, wijntje erbij genieten van dit supermooie uitzicht.

Met een wijntje op t balkon

De wekker gezet om 6 uur (Baranyai, hou nou toch eens op) , want we mogen een bijzonder mooie zonsopkomst niet missen. (foto)

Nighty night,

Zoltán en Simone