Dag 29 - Zondag 9 juli

10 juli 2017 - Enschede, Nederland

Hallo dan,

Het is nu dan toch echt zover : onze laatste dag is aangebroken.

De vlucht vertrekt pas om 17 uur, dus dan nemen we t er nog heel even van! 2 uurtjes bij het zwembad badderen (nee, we zijn nog niet bruin genoeg idd ;) en dan douchen, uitchecken en naar het vliegveld.

T zit erop ;(

Nog ff laatste foto op vliegveld LAX.

Inmiddels hier, hoog boven de grond & onderweg naar Amsterdan, zijn we ons avontuur aan het samenvatten :

T bewijs

85 uur in de auto aan het roadtrippen geweest.

In totaal 5.793,64 km afgelegd.

13 x getankt, voor een totaalbedrag van $ 364,38

0 deuken en / of schade gereden.

Nog steeds niet opgepakt 1 waarschuwing voor te hard rijden...dit door  zwaailichten politiewagen. Helaas Baranyai, niet  aangehouden.

We hebben de koffers 18 verschillende hotel-, en motelkamers mee ingesleurd.

2 tol-betalingen, waarvan ik van harte hoop, dat dat goed is gegaan.

1 zoekgereden Fransoos in kanariegele Mustang.

33 uren in vliegtuigjes gezeten (+ nog 12 uur op vliegvelden lopen zwerven)

Zo’n 1000 foto’s gemaakt.

Maar 1 spin gezien (willen zien, kan ook) en helaas 0 beren.

Heerlijke steaks en ananassen gegeten.

veel blaren op voeten gehad.

2 flesopeners gesloopt.

Het begint nu ook eindelijk een klein beetje door te dringen...wat hebben we veel gezien, gedaan en meegemaakt

We hebben o.a. cowboys en Indianen ontmoet, hebben in de 50 graden Celcius gestaan en een eitje getikt in Death Valley, zijn op zoek geweest naar goud in Bodie (moest plassen) , hebben paard gereden & geweten wat zadelpijn is, hikes gelopen in de mooiste parken, zonsondergang Grand Canyon meegemaakt, door uitgestrekte woestijn met werkelijk “helemaalniksindebuurt”  gereden, 1 zeeschildpad + staart walvis gezien, Mai Tai’s ontdekt....

Is echt zo!Niks geen tankstation

T is echt zo!

Er zijn ook wat zaken, die we de volgende keer anders aan gaan pakken

* Er gaat meer muziek mee op reis. Hebben nu wel als voordeel dat we t gehele repertoire van Dolly, The Bee Gees en Hank Williams kennen ;)

* Er gaat minder kleding mee in de koffers / meer lekker zittend spul. Tussendoor makkelijk een paar wasjes kunnen draaien en dan trek je toch weer aan, wat lekkerste zit. (en nee, had echt niet mijn hoge hakjes mee, maar je wilt er toch wel een beetje gezellig uitzien)

* Standaard een simpele goede flesopener in koffer.

* Stel dat we ooit weer eens naar Hawaii gaan : sigaretten kopen voordat we daar aankomen.

* Misschien toch eens minder roken, meer conditie gaan opbouwen, zodat je bij hikes wat meer geniet van de uitzichten.

* Rodeo bezoeken.

* Niet naar kapper gaan in Monterey...of in welk dorp dan ook, waar ze waarschijnlijk beter zijn in het vangen van visjes & krabben.

* Overnachtingen in Merced en San Simeon overslaan en wat anders avontuurlijks opzoeken.

Nog een uurtje of wat, voordat we - rond het middaguur- landen op Schiphol en op jacht kunnen gaan naar Klaus, zodat we af kunnen reizen naar Enschede. (Sorry, dacht echt dat ik het wel kon onthouden, waar ie geparkeerd stond)

Nog 1 waarheid :  de Ukelele meneer bij lift, bestaat echt ;)    De ukelele meneert

Hoe dan ook….1 Hongaar saampies met 1 Kippie, hebben een fantastisch gaaf, leuk en waanzinnig avontuur gehad!!

Bedankt iedereen voor het mee-reizen en ook voor al jullie reacties, heel erg leuk!!

En mam, we hebben iedere dag een wijntje op je genomen hoor X

Welterusten...oh nee, over paar uurtjes pas, dan lopen we gelijk weer "normaal" ;)

Zoltán en Simone

1. Zefanja:
    10 juli 2017
    Hahahaha erg leuk geschreven! En erg leuk dat we van jullie reis mochten meegenieten (Lees: Dik Jaloers!). Goeie terugreis gewenst en tot snel! xx Zefanja
  2. Mieke Dijkers:
    10 juli 2017
    Hallo... ik ken jullie niet maar dat we allemaal uit Twente wonen ( eerst Enschede... nu Almelo... hoe dom haha) schept alvast een band.
    En natúúrlijk allemaal fan van Amerika.

Hoe ik op jullie site terecht ben gekomen weet ik niet meer ( hadden jullie het op Facebook gedeeld via Amerika & Friends?) maar wat hebben we genoten! Van alles wat jullie hebben gezien en gedaan... no way daar wij zulke hikes gaan lopen... maar ik van de schrijfstijl. Top, dank jullie wel.

Het is nu afkicken in het natte Enschede. Sterkte...

Groeten
    Jeroen en Mieke
  3. Thea:
    11 juli 2017
    Welkom thuis
  4. Louise:
    11 juli 2017
    Ondanks dat we elkaar niet kennen heb ik met jullie meegelezen. Kwam het weblog tegen en als USA verslaafde natuurlijk heerlijk mee kijken en genieten. Jeetje wat hebben jullie een mooie dingen gezien zeg. En wat is het mooi op Hawaii!! Dank je wel.
    Groetjes Louise
  5. Astrid:
    13 juli 2017
    Wanneer kunnen we jullie volgende reisverslag verwachten? Vond t erg leuk om jullie avonturen te volgen...
    Oh ja had ik al gezegd? Ik wil oooook....
  6. Simone Bakker:
    16 juli 2017
    Bedankt voor al jullie leuke reacties!! ;) x
  7. Joyce aka nichtje J:
    17 juli 2017
    Het was helemaal té leuk om met jullie mee te beleven! Wat een indrukwekkende reis hebben jullie erop zitten, heerlijk na genieten maar!