Dag 26 - Donderdag 6 juli

6 juli 2017 - Hawaiian Beaches, Hawaii, Verenigde Staten

Goedemorgen dan,

Om half zes ging de wekker vanmorgen, er zit nu een barst in het scherm van mijn roepie.

Dat mag de pret niet drukken, de koffie pruttelt en al slaapwandelend maken we ons klaar voor de snorkeltoer. De bus pikt ons op om half 7 en in een uurtje tijd, komen we aan in Kapolei. De boottocht vertrekt vanaf het westen vh eiland en duurt ongeveer 4 uur.

De boot

Bootje varen : https://www.youtube.com/watch?v=wAgPQfczfO0

Er moet wel even apart worden vermeld, dat we een erg leuke chauffeur hadden, die ons naar de plek van bestemming bracht. Met ontzettend veel enthousiasme (en energie op de vroege morgen) heeft Brandon heel veel verteld en laten zien. Top!

We krijgen koffie en een muffin voordat de tocht begint. Zeeschilpadden willen we wel heel graag gaan zien vandaag!

Zodra we een half uurtje aan het varen zijn, komen de dolfijnenVeel dolfijnen gezien, deden helaas geen trucjes erbij. De kapitein neemt de tijd om de diertjes te laten wennen aan onze aanwezigheid.

Dan is het moment daar, iedereen krijgt flippers, maskers en een opvallend fluoriscerend zwemvest.

We springen het water in, zien veel mooie vissen en daar issie: een joekel van een zeeschildpad...Wat gaaf!! Helaas geen roepie bij ons die onder water foto's kan maken, maar gebruik jullie fantasie maar een beetje ;)

Hierbij een hulpje daarvoor : https://www.google.com/search?q=sea+turtle+nemo&rlz=1CASMAE_enNL573NL573&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwidnpzlrfbUAhVDzGMKHRrtB3sQsAQIJg&biw=1366&bih=630

We hebben wel een kwartier bij het mooie beest (in de buurt) kunnen zwemmen. Grote blij weer. Eerlijk gezegd is het rif in de Rode Zee een stuk mooier, maar de boottocht, vissen die uit je handen eten, de zeeschildpad en vele dolfijnen, waren de moeite waard!

Panoramafoto Oahu

Terug op de boot, staat er een lekkere lunch klaar. Het was weer goed geregeld allemaal.

Aan de Mai Tai

De eerste Mai Tai van deze reis, lekker spul.

Eenmaal terug, ff naar de kamer, wat spullen lozen en pakken, even heerlijk naar het strand nog. Vanochtend hadden we onszelf ingesmeerd met factortje 30, maar we willen natuurlijk wel een kleurtje.

Morgen helaas t laatste dagje alweer ;(   Wat gaat dat snel! Er staat nog zoveel op het lijstje "things to do" hier op Oahu.

De laatste dag zijn we van plan om niks te doen, behalve genieten van zon, zee en strand. Iets uitslapen (tot 8 uur eens Baranyai!) ,beetje hangen in de zon en de fles champagne maar eens aan gaan breken.

Wel moet ik morgen alleen nog naar de souvenirs-shop. Iemand nog behoefte aan prullaria? https://www.google.com/search?q=abc+stores+oahu&rlz=1CASMAE_enNL573NL573&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiE8p6zrvbUAhVG12MKHVwSBWQQ_AUIBygC&biw=1366&bih=630#imgrc=7h6LMGI-Rc5D3M:

Zie ons alweer helemaal zitten op de terugvlucht : cowboyhoed op, Ukelele onder de arm, houten schildpad van een meter groot in het gangpad, San Francisco-koffiemokken in de hand, houten ananas-snijplanken, dansende hula-meisjes voor op dashboard in auto op ons tray in vliegtuig, hawaii-shirt en lama-vest aan (ja, t was koud in Monterey)....oeh, gaat m niet worden whahaha.

Op weg naar ons avondeten, vielen we zowaar ineens in een show, op het strand tegenover t hotel.

Hula hawaiian dance

Welterusten alvast weer, vanuit het nachtelijke WaikikiWaikiki by night

Zoltán en Simone