Dag 13 - Vrijdag 23 juni

23 juni 2017 - Bridgeport, Verenigde Staten

Gooooodmorning Holland,

Geen geest gezien en prima geslapen (tot 6 uur ivm wekkers die hier spontaan afgaan) in het charmante, gezellige en knusse motel. Het was niet van de meest luxe soort, maar nou hou ik dan (af en toe) van ouwe meuk.

Ontbijtje hebben we gehad bij Alabama Hills , een aanrader !! https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g32646-d676399-Reviews-Alabama_Hills_Cafe_and_Bakery-Lone_Pine_California.html

Helaas nog geen update over de Tioga-Pass, dus we zullen morgen over de Sonora-Pass gaan rijden. We besluiten een hotel te boeken in Bridgeport, welke via Booking.com zo is gevonden.

Koeltas is weer gevuld  De koeltas weer gevuld, en we gaan verder met de reis.

Mono Lake

https://www.youtube.com/watch?           v=aSqDHXYz56w

Halverwege komen we langs het begin vd Tioga-Pass en kunnen het niet laten. De eerste kilometers, rijden we en worden alweer snel verwend met mooie uitzichten. Jammer..

Helaas, hij is echt echt echt gesloten nog.

Dat mag de pret niet drukken, we waren toch al helemaal voorbereid op een daggie zonnen!

Welja, gaat lekker zittenDagje strandDat witte spul is sneeuw...

Zo raar, gisteren nog in de 50 graden.

We besluiten Bodie ook nog mee te pakken, op weg naar Bridgepoort. Wat een mooi bewaarde Ghosttown.

Een straatje in Bodie

Heel anders dan het kitscherige Goldfield.  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/bodie/bodie.html

Niemand thuis?Bodie

2 kleine dingetjes, voor als je er naartoe gaat : het is een aardige hobbeldebobbel-weg, vooral wanneer jouw TOMTOM kiest voor de kortste ipv snelste route. En het is bijzonder handig om te plassen voordat je op die weg zit ;)

Klein stukje verderop, in Bridgeport, bevindt zich onze slaapplek voor vannacht.

Mooi stekkie weer

Het is hier erg goed vertoeven. De kamers hebben een schuifpui, waarmee je zo de tuin inloopt die aan de rivier grenst.

Binnen...

En ja hoor, er moet weer gegeten worden... Door de hotel-mevrouw    wordt "Rhino" aangeraden, een klein stukkie verderop. Typisch          Amerikaans eetcafe, bomvol locals, lekker & makkelijk eten en        reuze gezellige sfeer.

Na het eten roken we buiten een sigaretje. Local- Joe (geen idee hoe die meneer in t echt heet, maar hij leek wel op een Joe) zit er ook, en vertelt ons over de omgeving. Hij geeft ons de tip dat we morgen zeker langs Twin Lakes moeten gaan en dat onze weg naar Yosemite vol zal zitten met mooie natuurverschijnselen.

Morgen gaan we dus naar Yosemite en blijven daar voor 2 nachten. Op Tripadvisor wordt aangegeven dat er geen / slecht werkende Wifi is.... eigenlijk wordt er gewoon aangegeven, dat het hele hotel niks is, maar we gaan het zien. (en vooral beleven whahaha)

De stekker vd wekker hebben we er hier voor de zekerheid maar uitgehaald, dus geen gekke fratsen Baranyai ; morgen slapen we eens tot half 8!

Welterusten en waarschijnlijk tot over een paar dagen,

Zoltán en Simone

Van reisblog naar fotoboek